الأحد، 5 نوفمبر 2017

رواية احببت طفلة -الجزء الثانى-

        بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله

                   رواية احببت طفلة 
                      الجزء الثانى

              


                    للجزء الاول اضغط هنا 

يمشي عمر ويفتح باب أوضة أخته فجأة يلاقي ملاك قدامه ويقف متنح
سارة : ايه دخلة المخبرين دي .... ومالك واقف متنح كدة ليه
عمر : هه 😮
أسماء : واضح ان عمر مش معانا
عمر : احم...مكنتش اعرف ان فيه حد معاكي يا سارة
سارة : دي ريم صاحبة أسماء جاية تاخد درس
عمر يمد ايده يسلم علي ريم...تقوم أسماء مسلمة عليه بدالها
أسماء : معلش يا سي عمر أصل ريم بتتحرج تسلم
عمر : ليه يعني دي مجرد طفلة
ريم : انا مش طفلة 😡
عمر : ايه ده انتي بتتكلمي انا كنت مفكرك مبتتكلميش
ريم : 🤨😕😒
سارة : خف شوية يا عمر ع البت دي مش قد هزارك البايخ
عمر : خلاص خارج اهو 😒
سارة : معلش يا ريم أخويا اهبل شوية
ريم : لا عادي مفيش حاجة
وبعد ماخرج عمر قابل أمه في الصالة
عمر : ايه يا ست الحبايب مش بتدي الدرس ليه
الأم : سبحان مغير الأحوال انت مش كنت معترض ع الدرس
عمر : ها آه آه بس يعني عادي دي حريتك يا ماما وانا عاشق للحرية 😂
الأم : لا والله
عمر : ههههههههه
وبعد الدرس ما خلص
عند عمر وسارة
عمر : سارة " بصوت عالي "
سارة : ايه ياعم صوتك عالي كدة ليه طرشتني
عمر : بقولك ايه يا سارة يا قمر انتي
سارة : آه بدام قمر يبقه عايز مصلحة
عمر : طول عمرك ظلماني كدة 😂
سارة : انجز يا خويا وقول عاوز ايه هو انا لسه هعرفك ده انا حفظاك
عمر : احم ايه الكسفة دي ... بقولك هي مين ريم دي
سارة : آه قول كدة بقه هي ايه الحكاية بالظبط 😉
عمر : مفيش حاجة انا بس بسأل اصلها غريبة كدة ومقفلة مع انها طفلة يعني
سارة : والله انا معرفهاش كويس بس علي حسب سمعي فهي بنت محترمة وعاقلة كدة في نفسها
عمر : عاقلة ؟! امال مصاحبة أسماء ليه
سارة : ههههههه مش عارفة والله
عمر: طب قومي اطلعي بره بقه عاوز اذاكر وانتي معطلاني
سارة : 😮😮😮
عمر : هو انتي لسه هتندهشي امشي غوري
ويزقها عمر بره الأوضة ويقفل الباب
سارة : ماشي يا عمر بعد اما تاخد مني اللي انت عايزه بترميني ماشي 😡
             ..................................................
عند ريم وأسماء وهما ماشيين في الشارع
ريم : بس بنت خالتك دي يا اسماء لذيذة اوي انا حبيتها بجد
أسماء : لذيذة !! لذيذة ايه أي هي حتة جبنه 😂
ريم : ياباي علي غلاستك قصدي يعني انها لطيفة
أسماء : هي بس اللي لطيفة 😉
ريم : قصدك ايه
أسماء : عمر
ريم : ماله يعني عمر
أسماء : اصلي يعني شوفت بصة كدة من تحت لتحت
ريم : يا خرابي عليكي يا اسماء انتي بتاخدي بالك كدة من أي حاجة
أسماء : طبعا يا بنتي امال ايه .. ها بقه ايه الحكاية 😉
ريم : حكاية ايه مفيش حاجة انا بس كنت مضايقة منه مش اكتر عشان كان بيقول عليا طفلة
أسماء : بس كدة
ريم : اه بس كدة وامشي بقه احنا وصلنا اهو انا طالعة البيت
أسماء : ما تيجي تقعدي معايا شوية
ريم : والله رحمة وحشاني بس مرة تانية ورايا مذاكرة
أسماء : ماشي ياختي روحي دحي دك نيلة وانتي عاملة زي عمر كدة 😏
ريم : ماشي ياختي سلام
أسماء : سلام
تطلع ريم البيت
ريم : سلام عليكم
ام ريم : عليكم السلام ... عملتي ايه يا ريم في الدرس
ريم : الحمد لله يا ماما الدرس حلو اوي
ام ريم : يعني مدرسة كويسة
ريم : اوي يا ماما
أبو ريم : ربنا يوفقك يابنتي
ريم : يارب يا بابا .. عن اذنكم انا داخلة اذاكر
الأم والأب : اتفضلي
وتدخل ريم الأوضة وتغير هدومها وتقعد عشان تذاكر
ريم وهي بتذاكر تسرح وتفتكر عمر
ريم : ايه عمر ده شكله حلو وكمان شكله دمه خفيف .. تفوق ريم وتقول لنفسها
ريم : ايه اللي انا بفكر فيه ده ذاكري يا ريم ..ال عمر آل ده حتي بيقول عليا طفلة وتبدأ ريم تذاكر
نروح عند عمر بقه في نفس اللحظة
عمر : ريم دي مالها شدتني كدة ليه شكلها برئ اوي ومحترمة .. ملاك
ويبتسم عمر ويقول ملاكي 😍
ويفوق عمر ويقول لنفسه :
ايه يا عمر مالك بتفكر فيها كدة ليه ... اكيد يعني لا اعقل كدة دي مجرد طفلة
ويرجع يذاكر تاني
ويعدي اليوم بدون أي أحداث علي ابطالنا
تاني يوم يصحي عمر علي حلم غريب واستغرب نفسه
ياتري عمر شاف ايه في الحلم ؟
ده اللي هنعرفه الحلقة الجاية
توقعاتكم 😍

الحلقة الثالثة اضغط هنا


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق