الثلاثاء، 14 نوفمبر 2017

رواية احببت طفلة -الجزء الخامس-

        بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله
                   
                     رواية احببت طفلة
                        الجزء الخامس
                              

وقفنا الحلقة اللي فاتت لما رحمة كانت عايزة تقول حاجة لعمر 
رحمة : تعالي يا عمر انا عاوزة اقولك حاجة 
عمر : ها خير
رحمة : انا مينفعش اروح اقولها كدة عمر بيحبك هترفض لأنها متعرفكش 
عمر : طب والحل ايه 
رحمة : انت لازم تقرب منها عشان هي كمان تحبك
عمر : طب ازاي 
رحمة : معرفش ازاي اتصرف انت بقه 
عمر : امممم هشوف ... طب وانتي يا أخت سارة ملكيش اي لازمة كدة 
سارة : وانا مالي انا معرفهاش علشان اقولها حاجة زي دي 
عمر : طيب ياختي .... طب هي هتيجي الدرس ايمته 
سارة : مش عارفة بتهيألي يوم الأحد 
عمر : طب تمام ابقي تعالي يا رحمة معاها 
رحمة : تمام ماشي 
الأم : ايه يا ولاد قاعدين كدة ليه فيه ايه 
سارة : مفيش حاجة قاعدين نحكي 
الأم : بتحكوا فيه ايه 
عمر : عادي بنحكي في اي كلام
الأم : طب قوموا اتغدوا
عمر : ماشي جايين اهو 
.........................................................................
نروح عند ريم 
الأم : ريم يا ريم 
ريم : .........
الأم : انتي يابت 
ريم : نعم يا ماما 
الأم : مالك سرحانة في ايه 
ريم : هه مفيش حاجة يا ماما كنت بفكر في المذاكرة 
الأم : اه طيب ماشي
ريم لنفسها : وبعدين بقه انا ايه جرالي انا هعلق نفسي بيه ليه ... يارب بقه 
وتاني يوم ريم قامت الصبح اتوضت وصلت الصبح وغيرت هدومها ونزلت علشان تنده لأسماء علشان يروحوا المدرسة 
ريم : ازيك يا طنط 
ام اسماء : أهلا يا ريم صباح الخير 
ريم : اسماء خلصت ولا لسه 
ام اسماء : هخش اشوفهالك تعالي ادخلي 
ريم : لا عشان هنتأخر كدة 
اسماء : يلا انا خلصت اهو 
ريم : طب يلا سلام يا طنط 
.......................................................................
نروح عند عمر 
عمر صحي من النوم اتوضي وصلي وغير هدومه وكان لابس قميص نبيتي وبنطلون اسود ورش برفان وظبط نفسه 
عمر : صباح الخير
الأم : صباح النور 
سارة : ايوة ياعم ايه الشياكة دي انت رايح تخطب 
عمر : يابنتي انا طول عمري اصلا شيك 
سارة : يا شيخ اتنيل 
الأم : بس يا ولاد ع الصبح 
عمر : انا رايح الكلية عايزين حاجة 
الأم : سلامتك 
سارة : هاتلي حاجة حلوة وانت جاي 
عمر : هو انتي يابت مابتروحيش كليتك ليه يخربيت الفشل والكسل اللي فيك 
سارة : سيبتلك ياخويا انت الاجتهاد 
عمر : انا ماشي سلام 
....................................................................
نروح عند ريم بعد المدرسة 
ريم : هتغدي واغير واعدي عليكي نروح الدرس عند خالتك 
اسماء : لا انا مش قادرة مش راحة
ريم : ليه كدة وهتسبيني اروح لوحدي 
اسماء : يعني هتتخطفي يعني خدي رحمة معاكي 
ريم : ماشي 
وبعد ما ريم طلعت البيت واتغدت وغيرت 
ريم : انا ماشية يا ماما 
الأم : ماشي متتأخريش 
ريم : حاضر
نزلت ريم علشان تعدي علي رحمة 
ريم : هي رحمة هنا 
ام رحمة : اه بتلبس الطرحة اهو خشي استنيها 
ريم : لا علشان منتأخرش 
رحمة : خلاص انا خلصت اهو يلا 
ريم : ماشي يلا 
وهما ماشيين في الطريق 
رحمة : مالك شكلك متغير اليومين دول 
ريم : ازاي يعني 
رحمة : معرفش انا بسألك 
ريم : لا عادي مفيش حاجة 
وفي نفس الوقت عند عمر 
عمر : اتأخرت اوي 
سارة : ما تهدي يابني زمانها جاية 
عمر : انا خايف 
سارة : ماتنشف كدة يابني مالك 
عمر : يلا يا حيوانة 
الباب خبط 
عمر : أهي اجت امشي افتحي 
سارة فتحت الباب 
رحمة : انا جييت 
سارة : أهلا وسهلا نورتي ... ازيك يا ريم 
ريم : الحمد لله ازيك انتي 
سارة : تمام اومال فين اسماء 
ريم : مش هتيجي 
سارة : احسن 
وبعد ما ريم اخدت الدرس 
ريم : هتمشي يا رحمة 
رحمة : استني شوية 
ريم : مش عايزة اتأخر 
عمر : زهقتي مننا ولا ايه 
ريم : احم لا بس مش عايزة اتأخر وبعدين هقعد اعمل ايه 
عمر : تعالو نلعب 
سارة : هنلعب ايه 
عمر : نلعب الأغاني يعني كل واحد يقول مقطع من اغنية والتاني يكمل بنفس الحرف اللي وقف عنده 
رحمة : تمام عارفاها تمام نلعبها يلا ابدأ انت يا عمر وريم وراك وبعدين أنا وبعدين سارة 
عمر : ماشي .. ابدا بقه 
عمر : حبيت يا قلبي لكني خايف اقوله كدة يبعد عني 
ريم : يوم ورا يوم حبيبي انا كنت بحلم بيك بعنيك 
رحمة : كل يوم بيفوت عليا حبي ليك بيزيد شويه 
سارة : هعيش علي ذكري كانت ما بينا من سنين 
عمر : نسيت انساك حواليا كل الناس وبالي معاك 
ريم : كان يوم حبك اجمل صدفة لما قابلتك مرة صدفة 
رحمة بتوشوش سارة : ماتيجي نخلع شكلهم بيلحنوا مع بعض 
سارة : ماشي 
رحمة بصوت مسموع : لا انا زهقت كملوا لعب انتوا 
سارة : وانا كمان برده 
عمر : ماشي هكمل انا وريم 
ريم : ماشي الدور عليك يا عمر 
عمر : هستناك يا حبيبي ولو طال ما بينا بلاد 
ريم بضحك : هي دي اغنية 
عمر : لا دي حاجة من عندي 😂
ريم : ههههه
عمر : ضحكتك حلوة 
ريم :  ☺☺
عمر : احم يلا نكمل دورك 
ريم : لا كفاية بقه انا كدة هتأخر 
عمر : لا خليكي لسه بدري 
ريم : لا معلش علشان ماما 
عمر : طيب 
ريم : هي رحمة راحت فين هي وسارة 
عمر : مش عارف 
ريم : هو احنا كل ده كنا قاعدين لوحدنا 
عمر : اه سبحان الله مخدتش بالي 
ريم بكسوف : ولا انا 
عمر : شكلك حلو وانتي مكسوفة 
ريم : احم ممكن تنادي علي رحمة علشان أمشي 
عمر : حاضر 
وريم ورحمة ماشيين في الطريق 
رحمة : اتبسطي يا ريم
ريم : اوي بجد انا ارتحتلهم اوي حاسة اني اعرفهم من زمان خصوصا سارة  
رحمة : طب وعمر
ريم : هو حلو يعني دمه خفيف واستريحتله 
رحمة : تمام 
ريم : يلا وصلنا سلام 
رحمة : سلام 
.......................................................
عند عمر 
عمر : سارة يا سارة 
سارة : ايوة ياعم الرومانسي قاعد تغني ع البت 
عمر : هههههه ايه رأيك 
سارة : ده انت طلعت سهتان 
عمر : ده انا غلبان 
سارة : اه ما انا شوفت
عمر : طب كلمي رحمة شوفي ايه النظام 
سارة : طب ما تكلمها انت 
عمر : هو انتي ملكيش فايدة كدة علطول 
سارة : الله يسامحك 
عمر : هيسامحني ياختي امشي بقه خليني اذاكر 
سارة : ماشي 
بالليل عمر بيكلم رحمة ع الفيس 
عمر : ها طمنيني ايه الأخبار 
رحمة : بتقول انها استريحتلك 
عمر : بس 
رحمة : اه اومال انت عايز ايه 
عمر : عايزها تحبني 
رحمة : مش بسرعة كدة 
عمر : بصي انا هجيلك بكرة ونقعد كدة ونفكر 
رحمة : ماشي هستناك 
ويجي تاني يوم علي ابطالنا 
..............................................
عند ريم 
تقوم ريم من النوم وتصلي وتغير وتنزل لأسماء يروحوا المدرسة 
عند عمر 
يقوم عمر من النوم ويخرج ينادي علي سارة 
عمر : انتي يابت 
سارة : عايز ايه ع الصبح 
عمر : اعملي حسابك هنروح عند رحمة 
سارة :  ماشي 
..............................................
عند رحمة 
عمر وسارة قاعدين يحكوا مع رحمة وقضوا وقت جميل 
سارة : يلا يا عمر نمشي 
رحمة : ليه خليكوا زمان اسماء جاية من المدرسة 
عمر : لا كفاية عليكي كدة 
رحمة : ماشي يا عمر 
وسارة وعمر خارجين قابلتهم اسماء وريم 
اسماء : ايه رايحين فين
سارة : هنمشي قاعدين من زمان .. إزيك يا ريم
ريم : الحمد لله ازيك انتي 
سارة : تمام 
اسماء : مالك يا عمر
عمر : ..............
سارة نبهت عمر ان اسماء واخدة بالها 
عمر : ها فيه ايه
اسماء : لا ده انت حالتك صعبة 
عمر : بس يابت ..... ازيك يا ريم 
ريم : الحمد لله 
سارة : يلا احنا هنمشي باي
ريم وأسماء : باي 
وسارة وعمر في الطريق 
عمر : ده انتي رخمة كنتي سيبينا واقفين شوية 
سارة : ماينفعش اسماء واخدة بالها 
عمر : ماشي 
وبعد ما ريم وأسماء دخلوا اسماء راحت تغير هدومها وريم قعدت مع رحمة 
ريم : عمر وسارة مشيوا ليه 
رحمة : عادي هما هنا من الصبح 
ريم : تمام 
رحمة : ريم انا عايزة اقولك علي حاجة 
ريم : خير 
رحمة : انا حاسة كدة ان عمر بيحبك 
ريم : ..............
ياتري ريم هتقول ايه وايه هيبقه رد فعلها 
ده اللي هنعرفه الحلقة الجاية 
توقعاتكم

وقفنا الحلقة اللي فاتت لما رحمة كانت عاوزة تقول حاجة لريم 
رحمة : انا حاسة كدة ان عمر بيحبك 
ريم : ايه اللي خلاكي تقولي كدة 
رحمة : حسيت كدة 
ريم : انتي عارفة لو طلع صح ليكي عندي هدية 
رحمة : ايه ده ايه ده مكنتش اعرف انك واقعة كدة 
ريم : مش عارفة والله يا رحمة انا كمان مستغربة نفسي بس ممكن ده مايكونش حب ويبقه مجرد اعجاب بس عمر يحبني انا ليه
رحمة : ليه بتقولي كدة انتي زي القمر وألف واحد يتمناكي 
ريم : انتي متأكدة انه بيحبني 
رحمة : انا حاسة كدة 
ريم : طب ياريت بجد والله لو طلع صح هيبقه ليكي الحلاوة 
رحمة : اعتبر ده وعد 😂
ريم : وعد
............................................
وعند عمر وهو بيكلم رحمة في التليفون 
عمر : يعني هي قالتلك كدة 
رحمة : يابني دي المرة الخمسين اللي تسألني فيها واقولك اه زهقتني 
عمر : وهو انا هسيبك النهاردة 
رحمة : يالهوووي عاوزة انام 
عمر : مفيش نوم واحكيلي تاني 
رحمة : ياخرااابي 
              ...........................................
نروح عند ريم وهي نايمة في سريرها 
ريم لنفسها : هو ممكن بجد يكون احساس رحمة صح بس ممكن لاء ... طب هو ممكن عمر يكون بيحبني فعلا ؟ ... طب وهو هيحبني انا ليه ؟ اووففف ياربي بقه مش عارفة انام وعندي مدرسة الصبح انا هحاول انام بقه
              ...........................................
ويعدي الليل علي ابطالنا مليان حب وشوق وانتظار 
ويبدأ يوم جديد 
عمر يصحي من النوم ويستعد علشان يروح الكلية
وريم في نفس الوقت بتجهز عشان تروح المدرسة 
وبعد انتهاء اليوم الدراسي ليهم هما الاتنين ريم راحت لأسماء علشان يروحوا الدرس 
ريم : يلا يا اسماء هنتأخر 
اسماء : لا انا مش هاجي 
ريم : يابنتي التزمي في الدروس بقه 
اسماء : خدي رحمة معاكي  
ريم : طب هي جاهزة 
رحمة : اه انا اهو يلا بينا 
ريم : يلا 
وبعد ما وصلوا 
عمر فتحلهم الباب 
عمر : ازيك يا ريم 
ريم : احم الحمد لله 
رحمة : ازيك يابن خالتي 
عمر : أهلا ياختي 
رحمة : ايه هنفضل واقفين ع الباب كدة كتير 
عمر : احم ايه الاحراج ده معلش اتفضلوا 
رحمة : ايه اللي واخد عقلك 
عمر : اتلمي يا حيوانة 
رحمة : سارة فين 
عمر : في اوضتها ادخليلها 
رحمة : ماشي 
عمر : عاملة ايه في الدراسة يا ريم 
ريم : الحمد لله تمام
عمر : انتي نفسك تدخلي كلية ايه 
ريم : نفسي ابقه دكتورة 
عمر : ربنا يحققلك حلمك ان شاء الله 
ريم : يارب
الأم : ازيك يا ريم امال فين اسماء 
ريم : مش هتيجي 
الأم : ماشي كالعادة يعني ... ايه يا عمر واقف كدة ليه
عمر : هه لا مفيش انا داخل اذاكر عن اذنكم 
وبعد ما ريم أخدت الدرس
ريم : يلا رحمة أنا خلصت 
سارة : مستعجلة ليه استني شوية 
ريم : مش عايزه اتأخر 
رحمة : متخافيش انتي معايا 
عمر خرج من اوضته : ايه واقفين كدة ليه 
سارة : أصل ريم عايزة تمشي وانا بقولها تستني 
عمر : استني شوية يا ريم 
ريم بكسوف : حاضر 
عمر : ماتيجوا نلعب 
سارة : نلعب ايه 
عمر : نكمل الأغاني 
ريم : ماشي انا حبيتها 
سارة بتغمز لرحمة : خلاص العبي انتي وعمر وانا ورحمة هنحكم بينكم تمام 
عمر : ماشي انا هبدأ 
عمر : فيه جوة قلبي حاجة مستخبية كل اما باجي اقولها فجأة مش بقدر قدام عنيك بقف وبنسي ايه هي
ريم : يضحك زماني ليا والشوق يبان في عنيا وانسي الآهات في ليالي قضيتها ادور عليك 
عمر : كأني عمري ما حبيت كأنك أول احساسي انا حنيت واداري بعشقك راسي 
ريم : يا واخد قلبي مني هوك بقه شئ في تكويني وفعلا حب ساحر عدي لون كل سنيني 
عمر : امممم مش عارف حرف الياء برده لا كفاية 
ريم : آه كفاية كدة لأني اتأخرت 
عمر : ما تخليكي قاعدة شوية ... طب تحبي اوصلك 
سارة بصوت هامس : يا حنين😂
ريم : شكرا انا همشي انا ورحمة يلا يا رحمة 
رحمة : ماشي يلا باي 
عمر : مع السلامة 
وبعد ما مشت ريم 
عمر : لا انا معنتش قادر لازم تعرف بقه 
سارة : بص هي تقريبا كدة شكلها بتحبك 
عمر : طب اعمل ايه 
سارة : خلي رحمة تقولها وشوف ردها ايه وبعد كدة ابقه قولها انت 
عمر : ماشي 
وفي نفس الوقت وريم ورحمة ماشيين مع بعض 
رحمة : عحبتك اللعبة بتاعت الاغاني 
ريم : آه حلوة 
رحمة : اللعبة اللي حلوة ولا حاجة تانية اللي حلوة 😂
ريم : احم يعني 😂
رحمة : رأيك فيه ايه بصراحة انتي بتحبيه ؟ 
ريم : بصي مش عارفة بس هو دمه خفيف اوي وانا برتاحله اوي وبحب قعدته 
رحمة : اووو ايه الكلام الجامد ده 
ريم : بطلي بقه انا طالعة البيت يلا باي 
رحمة : باي
وبعد ما دخلت رحمة البيت 
ام رحمة : اتأخرتي ليه 
رحمة : عادي كنا بنلعب
اسماء بخبث : بتلعبوا انتي ومين 
رحمة : هيكون مين يعني أنا وسارة وعمر 
اسماء بنفس الخبث : انتوا التلاتة بس ولا ريم كمان 
رحمة : اه وريم كمان عايزة ايه يعني 
اسماء : مش عاوزة حاجة ياختي انا مالي 
رحمة : طب غوري من قدامي 
وعند ريم 
ام ريم : اتأخرتي ليه 
ريم : رحمة كانت معايا وعلي ما خلصت الدرس وكدة 
ام ريم : ماشي أختك كانت عايزاكي
ريم : طيب هشوفها
ريم : نعم يا هدير ماما بتقول انك عايزاني 
هدير : تعالي ذاكريلي فيه حاجة مش فاهماها 
ريم : ماشي تعالي وريني 
نروح عند عمر وهو بيكلم رحمة ع الفيس 
عمر : انا عايزك تقوليلها اني بحبها 
رحمة : ايمته 
عمر : أي وقت في أقرب فرصه
رحمه : ماشي لو شوفتها بكرة هقولها 
عمر : تمام 
ويعدي اليوم ويجي يوم تاني علي ابطالنا هيغير حياتهم 
ريم : يلا يا اسماء 
اسماء : طيب جاية اهو 
رحمة : صباح الخير يا ريم 
ريم : صباح النور 
رحمة : ابقي تعالي اقعدي معايا شوية 
ريم : ماشي هخلص اللي ورايا واجيلك بس استعجلي أختك دي هنتأخر
اسماء : خلاص انا خلصت اهو يلا 
ريم : باي يا رحمه 
رحمه : باي 
      .........................................
بعد ما عمر صحي من النوم وفطر دخل اوضته علشان يكلم رحمه 
رحمه : الو 
عمر : أيوه يا رحمه عملتي ايه مع ريم 
رحمه : الناس تقول صباح الخير الأول
عمر : يابنتي تخلصي هو انتي غريبه 
رحمه : هو انا لحقت يابني انت وبعدين هي ف المدرسه دلوقتي وانا قولتلتهاتبقي تيجي تقعد معايا قالتلي طيب 
عمر : ماشي انا قايم رايح الكليه ولما اجي تكوني خلصتي الموضوع  ده
رحمه : ماشي ربنا يسهل 
عمر : سلام 
رحمه : سلام 
عمر : انا ماشي يا ماما 
ام عمر : استني خد أختك معاك 
عمر : أخيرا الست ساره هتتكرم وتروح كليتها
ساره : اه اخيرا ياعم اللذيذ 
عمر : طب يلا قدامي 
ساره : اتفضل ياخويا 
  وعند ريم في المدرسه 
اسماء : امال انتوا بتتأخروا عند خالتي ليه 
ريم : أختك اللي بتأخرنا
اسماء : والله !
ريم : اه وركزت ف الحصه بدل مانطرد 
   عند عمر ف الكليه وهو قاعد مع أصحابه 
أحمد : شوف ياعم المزه دي 
عمر : يابني ماتحترم نفسك بقا هو انت مش بتحب  برده 
أحمد : وده ايه علاقته يعني 
عمر : يابني لازم تحترم اللي بتحبها دي ف غيابها قبل وجودها وتحافظ عليها .. الحب ده حاجه مقدسه لازم نحترمها 
أحمد : ايه ياعم الرومانسي والله وبقيت بتقول شعر .. أنت سخن يا عمر 
عمر : ياعم انت اللي متبلد الإحساس 
أحمد : ماشي ياعم الحساس 
      ............................................
ونروح عند ريم بعد ما خلصت المدرسه وذاكرت وراحت لرحمه
رحمه : انا عاوزه اقولك علي حاجه 
ريم : خير 
رحمه : عمر بيحبك 
ريم : ما انتي قولتيلي كده قبل كده 
رحمه : دي حاجه تانيه  دي هو اللي قايلي اقولك انه بيحبك واعرف رأيك ايه 
ريم : انتي بتتكلمي جد ولا بتهزري
رحمة : لا بجد طبعا 
ريم : طب والله انا كنت حاسة انك هتقوليلي كدة 
رحمة : طب ايه رأيك موافقة 
ريم : اه موافقة 
رحمة : اشطا 
ريم : بس انا خايفة يكون بيلعب بيا 
رحمة : لا من الناحية دي ماتخافيش عمر محترم وكمان اخته عارفة يعني الموضوع جد 
ريم : تمام
وبعد ما ريم مشت رحمة كلمت عمر علشان تبلغه بالأخبار 
رحمة : الووو
عمر : عملتي ايه 
رحمة : نفسي اكلمك مرة وترد عليا حلو
عمر : ايه يا رحمة هو انتي خطيبتي ماتخلصي 😂
رحمة : قولتلها 
عمر : وقالت ايه 
رحمة : تدفع كام 
عمر : رحمة هشتمك
رحمة : طب خلاص يا سيدي هي موافقة 
عمر : احلفي
رحمة : والله العظيم مش ناقص بقه غير ان سارة تتكلم معاها علشان تطمنها وانت تقولهالها بقه
عمر : ماشي أما اقول لسارة يلا غوري 
رحمة : بقه كدة خلصت مصلحتك وهترميني 
عمر : بت اخلصي مش فايقلك 
رحمة : ماشي يا عموري باي 
عمر : عموري في عينك يا قليلة الأدب 
رحمة : ههههههه
عمر : سلام ياختي
رحمة : سلام
عمر يدخل علي سارة الأوضة : بت
سارة : يخربيتك خضيتني حد يدخل علي حد كدة 
عمر : اتنيلي يعني دخلت عليكي الحمام يعني 😂
سارة : هههههه ماهو ده اللي ناقص 
عمر : طب بصي بقه 
سارة : اشجيني 
عمر : رحمة قالت لريم ووافقت 
سارة : بجد
عمر : اه والله 
سارة : مبروك يا عموري كبرتي يا بيضة وبقيتي بتحبي 
عمر : اخرسي يا سارة كرهتيني فيها بعد بعد الكلمتين دول 
سارة : هههههه طب خلاص 
عمر : انا عايزك بقه تكلميها وتقوليلها برده علشان تطمن 
سارة : ماشي لما تيجي هقعد معاها وهقولها
عمر : هي هتيجي ايمته 
سارة : يوم الثلاثاء 
عمر : هو هيوافق يوم ايه في الشهر 
سارة : بتهيألي 2/5 
عمر : تمام 
وعدي اليوم من غير أي أحداث مهمة واجه اليوم الموعووود 
ياتري هيحصل ايه في اليوم ده
ده اللي هنعرفه الحلقه الجايه 
 توقعاتكم

الحلقة السادسة اضغط هنا

هناك 12 تعليقًا: