الثلاثاء، 14 نوفمبر 2017

رواية احببت طفلة -الجزء الخامس-

        بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله
                   
                     رواية احببت طفلة
                        الجزء الخامس
                              

وقفنا الحلقة اللي فاتت لما رحمة كانت عايزة تقول حاجة لعمر 
رحمة : تعالي يا عمر انا عاوزة اقولك حاجة 
عمر : ها خير
رحمة : انا مينفعش اروح اقولها كدة عمر بيحبك هترفض لأنها متعرفكش 
عمر : طب والحل ايه 
رحمة : انت لازم تقرب منها عشان هي كمان تحبك
عمر : طب ازاي 
رحمة : معرفش ازاي اتصرف انت بقه 
عمر : امممم هشوف ... طب وانتي يا أخت سارة ملكيش اي لازمة كدة 
سارة : وانا مالي انا معرفهاش علشان اقولها حاجة زي دي 
عمر : طيب ياختي .... طب هي هتيجي الدرس ايمته 
سارة : مش عارفة بتهيألي يوم الأحد 
عمر : طب تمام ابقي تعالي يا رحمة معاها 
رحمة : تمام ماشي 
الأم : ايه يا ولاد قاعدين كدة ليه فيه ايه 
سارة : مفيش حاجة قاعدين نحكي 
الأم : بتحكوا فيه ايه 
عمر : عادي بنحكي في اي كلام
الأم : طب قوموا اتغدوا
عمر : ماشي جايين اهو 
.........................................................................
نروح عند ريم 
الأم : ريم يا ريم 
ريم : .........
الأم : انتي يابت 
ريم : نعم يا ماما 
الأم : مالك سرحانة في ايه 
ريم : هه مفيش حاجة يا ماما كنت بفكر في المذاكرة 
الأم : اه طيب ماشي
ريم لنفسها : وبعدين بقه انا ايه جرالي انا هعلق نفسي بيه ليه ... يارب بقه 
وتاني يوم ريم قامت الصبح اتوضت وصلت الصبح وغيرت هدومها ونزلت علشان تنده لأسماء علشان يروحوا المدرسة 
ريم : ازيك يا طنط 
ام اسماء : أهلا يا ريم صباح الخير 
ريم : اسماء خلصت ولا لسه 
ام اسماء : هخش اشوفهالك تعالي ادخلي 
ريم : لا عشان هنتأخر كدة 
اسماء : يلا انا خلصت اهو 
ريم : طب يلا سلام يا طنط 
.......................................................................
نروح عند عمر 
عمر صحي من النوم اتوضي وصلي وغير هدومه وكان لابس قميص نبيتي وبنطلون اسود ورش برفان وظبط نفسه 
عمر : صباح الخير
الأم : صباح النور 
سارة : ايوة ياعم ايه الشياكة دي انت رايح تخطب 
عمر : يابنتي انا طول عمري اصلا شيك 
سارة : يا شيخ اتنيل 
الأم : بس يا ولاد ع الصبح 
عمر : انا رايح الكلية عايزين حاجة 
الأم : سلامتك 
سارة : هاتلي حاجة حلوة وانت جاي 
عمر : هو انتي يابت مابتروحيش كليتك ليه يخربيت الفشل والكسل اللي فيك 
سارة : سيبتلك ياخويا انت الاجتهاد 
عمر : انا ماشي سلام 
....................................................................
نروح عند ريم بعد المدرسة 
ريم : هتغدي واغير واعدي عليكي نروح الدرس عند خالتك 
اسماء : لا انا مش قادرة مش راحة
ريم : ليه كدة وهتسبيني اروح لوحدي 
اسماء : يعني هتتخطفي يعني خدي رحمة معاكي 
ريم : ماشي 
وبعد ما ريم طلعت البيت واتغدت وغيرت 
ريم : انا ماشية يا ماما 
الأم : ماشي متتأخريش 
ريم : حاضر
نزلت ريم علشان تعدي علي رحمة 
ريم : هي رحمة هنا 
ام رحمة : اه بتلبس الطرحة اهو خشي استنيها 
ريم : لا علشان منتأخرش 
رحمة : خلاص انا خلصت اهو يلا 
ريم : ماشي يلا 
وهما ماشيين في الطريق 
رحمة : مالك شكلك متغير اليومين دول 
ريم : ازاي يعني 
رحمة : معرفش انا بسألك 
ريم : لا عادي مفيش حاجة 
وفي نفس الوقت عند عمر 
عمر : اتأخرت اوي 
سارة : ما تهدي يابني زمانها جاية 
عمر : انا خايف 
سارة : ماتنشف كدة يابني مالك 
عمر : يلا يا حيوانة 
الباب خبط 
عمر : أهي اجت امشي افتحي 
سارة فتحت الباب 
رحمة : انا جييت 
سارة : أهلا وسهلا نورتي ... ازيك يا ريم 
ريم : الحمد لله ازيك انتي 
سارة : تمام اومال فين اسماء 
ريم : مش هتيجي 
سارة : احسن 
وبعد ما ريم اخدت الدرس 
ريم : هتمشي يا رحمة 
رحمة : استني شوية 
ريم : مش عايزة اتأخر 
عمر : زهقتي مننا ولا ايه 
ريم : احم لا بس مش عايزة اتأخر وبعدين هقعد اعمل ايه 
عمر : تعالو نلعب 
سارة : هنلعب ايه 
عمر : نلعب الأغاني يعني كل واحد يقول مقطع من اغنية والتاني يكمل بنفس الحرف اللي وقف عنده 
رحمة : تمام عارفاها تمام نلعبها يلا ابدأ انت يا عمر وريم وراك وبعدين أنا وبعدين سارة 
عمر : ماشي .. ابدا بقه 
عمر : حبيت يا قلبي لكني خايف اقوله كدة يبعد عني 
ريم : يوم ورا يوم حبيبي انا كنت بحلم بيك بعنيك 
رحمة : كل يوم بيفوت عليا حبي ليك بيزيد شويه 
سارة : هعيش علي ذكري كانت ما بينا من سنين 
عمر : نسيت انساك حواليا كل الناس وبالي معاك 
ريم : كان يوم حبك اجمل صدفة لما قابلتك مرة صدفة 
رحمة بتوشوش سارة : ماتيجي نخلع شكلهم بيلحنوا مع بعض 
سارة : ماشي 
رحمة بصوت مسموع : لا انا زهقت كملوا لعب انتوا 
سارة : وانا كمان برده 
عمر : ماشي هكمل انا وريم 
ريم : ماشي الدور عليك يا عمر 
عمر : هستناك يا حبيبي ولو طال ما بينا بلاد 
ريم بضحك : هي دي اغنية 
عمر : لا دي حاجة من عندي 😂
ريم : ههههه
عمر : ضحكتك حلوة 
ريم :  ☺☺
عمر : احم يلا نكمل دورك 
ريم : لا كفاية بقه انا كدة هتأخر 
عمر : لا خليكي لسه بدري 
ريم : لا معلش علشان ماما 
عمر : طيب 
ريم : هي رحمة راحت فين هي وسارة 
عمر : مش عارف 
ريم : هو احنا كل ده كنا قاعدين لوحدنا 
عمر : اه سبحان الله مخدتش بالي 
ريم بكسوف : ولا انا 
عمر : شكلك حلو وانتي مكسوفة 
ريم : احم ممكن تنادي علي رحمة علشان أمشي 
عمر : حاضر 
وريم ورحمة ماشيين في الطريق 
رحمة : اتبسطي يا ريم
ريم : اوي بجد انا ارتحتلهم اوي حاسة اني اعرفهم من زمان خصوصا سارة  
رحمة : طب وعمر
ريم : هو حلو يعني دمه خفيف واستريحتله 
رحمة : تمام 
ريم : يلا وصلنا سلام 
رحمة : سلام 
.......................................................
عند عمر 
عمر : سارة يا سارة 
سارة : ايوة ياعم الرومانسي قاعد تغني ع البت 
عمر : هههههه ايه رأيك 
سارة : ده انت طلعت سهتان 
عمر : ده انا غلبان 
سارة : اه ما انا شوفت
عمر : طب كلمي رحمة شوفي ايه النظام 
سارة : طب ما تكلمها انت 
عمر : هو انتي ملكيش فايدة كدة علطول 
سارة : الله يسامحك 
عمر : هيسامحني ياختي امشي بقه خليني اذاكر 
سارة : ماشي 
بالليل عمر بيكلم رحمة ع الفيس 
عمر : ها طمنيني ايه الأخبار 
رحمة : بتقول انها استريحتلك 
عمر : بس 
رحمة : اه اومال انت عايز ايه 
عمر : عايزها تحبني 
رحمة : مش بسرعة كدة 
عمر : بصي انا هجيلك بكرة ونقعد كدة ونفكر 
رحمة : ماشي هستناك 
ويجي تاني يوم علي ابطالنا 
..............................................
عند ريم 
تقوم ريم من النوم وتصلي وتغير وتنزل لأسماء يروحوا المدرسة 
عند عمر 
يقوم عمر من النوم ويخرج ينادي علي سارة 
عمر : انتي يابت 
سارة : عايز ايه ع الصبح 
عمر : اعملي حسابك هنروح عند رحمة 
سارة :  ماشي 
..............................................
عند رحمة 
عمر وسارة قاعدين يحكوا مع رحمة وقضوا وقت جميل 
سارة : يلا يا عمر نمشي 
رحمة : ليه خليكوا زمان اسماء جاية من المدرسة 
عمر : لا كفاية عليكي كدة 
رحمة : ماشي يا عمر 
وسارة وعمر خارجين قابلتهم اسماء وريم 
اسماء : ايه رايحين فين
سارة : هنمشي قاعدين من زمان .. إزيك يا ريم
ريم : الحمد لله ازيك انتي 
سارة : تمام 
اسماء : مالك يا عمر
عمر : ..............
سارة نبهت عمر ان اسماء واخدة بالها 
عمر : ها فيه ايه
اسماء : لا ده انت حالتك صعبة 
عمر : بس يابت ..... ازيك يا ريم 
ريم : الحمد لله 
سارة : يلا احنا هنمشي باي
ريم وأسماء : باي 
وسارة وعمر في الطريق 
عمر : ده انتي رخمة كنتي سيبينا واقفين شوية 
سارة : ماينفعش اسماء واخدة بالها 
عمر : ماشي 
وبعد ما ريم وأسماء دخلوا اسماء راحت تغير هدومها وريم قعدت مع رحمة 
ريم : عمر وسارة مشيوا ليه 
رحمة : عادي هما هنا من الصبح 
ريم : تمام 
رحمة : ريم انا عايزة اقولك علي حاجة 
ريم : خير 
رحمة : انا حاسة كدة ان عمر بيحبك 
ريم : ..............
ياتري ريم هتقول ايه وايه هيبقه رد فعلها 
ده اللي هنعرفه الحلقة الجاية 
توقعاتكم

وقفنا الحلقة اللي فاتت لما رحمة كانت عاوزة تقول حاجة لريم 
رحمة : انا حاسة كدة ان عمر بيحبك 
ريم : ايه اللي خلاكي تقولي كدة 
رحمة : حسيت كدة 
ريم : انتي عارفة لو طلع صح ليكي عندي هدية 
رحمة : ايه ده ايه ده مكنتش اعرف انك واقعة كدة 
ريم : مش عارفة والله يا رحمة انا كمان مستغربة نفسي بس ممكن ده مايكونش حب ويبقه مجرد اعجاب بس عمر يحبني انا ليه
رحمة : ليه بتقولي كدة انتي زي القمر وألف واحد يتمناكي 
ريم : انتي متأكدة انه بيحبني 
رحمة : انا حاسة كدة 
ريم : طب ياريت بجد والله لو طلع صح هيبقه ليكي الحلاوة 
رحمة : اعتبر ده وعد 😂
ريم : وعد
............................................
وعند عمر وهو بيكلم رحمة في التليفون 
عمر : يعني هي قالتلك كدة 
رحمة : يابني دي المرة الخمسين اللي تسألني فيها واقولك اه زهقتني 
عمر : وهو انا هسيبك النهاردة 
رحمة : يالهوووي عاوزة انام 
عمر : مفيش نوم واحكيلي تاني 
رحمة : ياخرااابي 
              ...........................................
نروح عند ريم وهي نايمة في سريرها 
ريم لنفسها : هو ممكن بجد يكون احساس رحمة صح بس ممكن لاء ... طب هو ممكن عمر يكون بيحبني فعلا ؟ ... طب وهو هيحبني انا ليه ؟ اووففف ياربي بقه مش عارفة انام وعندي مدرسة الصبح انا هحاول انام بقه
              ...........................................
ويعدي الليل علي ابطالنا مليان حب وشوق وانتظار 
ويبدأ يوم جديد 
عمر يصحي من النوم ويستعد علشان يروح الكلية
وريم في نفس الوقت بتجهز عشان تروح المدرسة 
وبعد انتهاء اليوم الدراسي ليهم هما الاتنين ريم راحت لأسماء علشان يروحوا الدرس 
ريم : يلا يا اسماء هنتأخر 
اسماء : لا انا مش هاجي 
ريم : يابنتي التزمي في الدروس بقه 
اسماء : خدي رحمة معاكي  
ريم : طب هي جاهزة 
رحمة : اه انا اهو يلا بينا 
ريم : يلا 
وبعد ما وصلوا 
عمر فتحلهم الباب 
عمر : ازيك يا ريم 
ريم : احم الحمد لله 
رحمة : ازيك يابن خالتي 
عمر : أهلا ياختي 
رحمة : ايه هنفضل واقفين ع الباب كدة كتير 
عمر : احم ايه الاحراج ده معلش اتفضلوا 
رحمة : ايه اللي واخد عقلك 
عمر : اتلمي يا حيوانة 
رحمة : سارة فين 
عمر : في اوضتها ادخليلها 
رحمة : ماشي 
عمر : عاملة ايه في الدراسة يا ريم 
ريم : الحمد لله تمام
عمر : انتي نفسك تدخلي كلية ايه 
ريم : نفسي ابقه دكتورة 
عمر : ربنا يحققلك حلمك ان شاء الله 
ريم : يارب
الأم : ازيك يا ريم امال فين اسماء 
ريم : مش هتيجي 
الأم : ماشي كالعادة يعني ... ايه يا عمر واقف كدة ليه
عمر : هه لا مفيش انا داخل اذاكر عن اذنكم 
وبعد ما ريم أخدت الدرس
ريم : يلا رحمة أنا خلصت 
سارة : مستعجلة ليه استني شوية 
ريم : مش عايزه اتأخر 
رحمة : متخافيش انتي معايا 
عمر خرج من اوضته : ايه واقفين كدة ليه 
سارة : أصل ريم عايزة تمشي وانا بقولها تستني 
عمر : استني شوية يا ريم 
ريم بكسوف : حاضر 
عمر : ماتيجوا نلعب 
سارة : نلعب ايه 
عمر : نكمل الأغاني 
ريم : ماشي انا حبيتها 
سارة بتغمز لرحمة : خلاص العبي انتي وعمر وانا ورحمة هنحكم بينكم تمام 
عمر : ماشي انا هبدأ 
عمر : فيه جوة قلبي حاجة مستخبية كل اما باجي اقولها فجأة مش بقدر قدام عنيك بقف وبنسي ايه هي
ريم : يضحك زماني ليا والشوق يبان في عنيا وانسي الآهات في ليالي قضيتها ادور عليك 
عمر : كأني عمري ما حبيت كأنك أول احساسي انا حنيت واداري بعشقك راسي 
ريم : يا واخد قلبي مني هوك بقه شئ في تكويني وفعلا حب ساحر عدي لون كل سنيني 
عمر : امممم مش عارف حرف الياء برده لا كفاية 
ريم : آه كفاية كدة لأني اتأخرت 
عمر : ما تخليكي قاعدة شوية ... طب تحبي اوصلك 
سارة بصوت هامس : يا حنين😂
ريم : شكرا انا همشي انا ورحمة يلا يا رحمة 
رحمة : ماشي يلا باي 
عمر : مع السلامة 
وبعد ما مشت ريم 
عمر : لا انا معنتش قادر لازم تعرف بقه 
سارة : بص هي تقريبا كدة شكلها بتحبك 
عمر : طب اعمل ايه 
سارة : خلي رحمة تقولها وشوف ردها ايه وبعد كدة ابقه قولها انت 
عمر : ماشي 
وفي نفس الوقت وريم ورحمة ماشيين مع بعض 
رحمة : عحبتك اللعبة بتاعت الاغاني 
ريم : آه حلوة 
رحمة : اللعبة اللي حلوة ولا حاجة تانية اللي حلوة 😂
ريم : احم يعني 😂
رحمة : رأيك فيه ايه بصراحة انتي بتحبيه ؟ 
ريم : بصي مش عارفة بس هو دمه خفيف اوي وانا برتاحله اوي وبحب قعدته 
رحمة : اووو ايه الكلام الجامد ده 
ريم : بطلي بقه انا طالعة البيت يلا باي 
رحمة : باي
وبعد ما دخلت رحمة البيت 
ام رحمة : اتأخرتي ليه 
رحمة : عادي كنا بنلعب
اسماء بخبث : بتلعبوا انتي ومين 
رحمة : هيكون مين يعني أنا وسارة وعمر 
اسماء بنفس الخبث : انتوا التلاتة بس ولا ريم كمان 
رحمة : اه وريم كمان عايزة ايه يعني 
اسماء : مش عاوزة حاجة ياختي انا مالي 
رحمة : طب غوري من قدامي 
وعند ريم 
ام ريم : اتأخرتي ليه 
ريم : رحمة كانت معايا وعلي ما خلصت الدرس وكدة 
ام ريم : ماشي أختك كانت عايزاكي
ريم : طيب هشوفها
ريم : نعم يا هدير ماما بتقول انك عايزاني 
هدير : تعالي ذاكريلي فيه حاجة مش فاهماها 
ريم : ماشي تعالي وريني 
نروح عند عمر وهو بيكلم رحمة ع الفيس 
عمر : انا عايزك تقوليلها اني بحبها 
رحمة : ايمته 
عمر : أي وقت في أقرب فرصه
رحمه : ماشي لو شوفتها بكرة هقولها 
عمر : تمام 
ويعدي اليوم ويجي يوم تاني علي ابطالنا هيغير حياتهم 
ريم : يلا يا اسماء 
اسماء : طيب جاية اهو 
رحمة : صباح الخير يا ريم 
ريم : صباح النور 
رحمة : ابقي تعالي اقعدي معايا شوية 
ريم : ماشي هخلص اللي ورايا واجيلك بس استعجلي أختك دي هنتأخر
اسماء : خلاص انا خلصت اهو يلا 
ريم : باي يا رحمه 
رحمه : باي 
      .........................................
بعد ما عمر صحي من النوم وفطر دخل اوضته علشان يكلم رحمه 
رحمه : الو 
عمر : أيوه يا رحمه عملتي ايه مع ريم 
رحمه : الناس تقول صباح الخير الأول
عمر : يابنتي تخلصي هو انتي غريبه 
رحمه : هو انا لحقت يابني انت وبعدين هي ف المدرسه دلوقتي وانا قولتلتهاتبقي تيجي تقعد معايا قالتلي طيب 
عمر : ماشي انا قايم رايح الكليه ولما اجي تكوني خلصتي الموضوع  ده
رحمه : ماشي ربنا يسهل 
عمر : سلام 
رحمه : سلام 
عمر : انا ماشي يا ماما 
ام عمر : استني خد أختك معاك 
عمر : أخيرا الست ساره هتتكرم وتروح كليتها
ساره : اه اخيرا ياعم اللذيذ 
عمر : طب يلا قدامي 
ساره : اتفضل ياخويا 
  وعند ريم في المدرسه 
اسماء : امال انتوا بتتأخروا عند خالتي ليه 
ريم : أختك اللي بتأخرنا
اسماء : والله !
ريم : اه وركزت ف الحصه بدل مانطرد 
   عند عمر ف الكليه وهو قاعد مع أصحابه 
أحمد : شوف ياعم المزه دي 
عمر : يابني ماتحترم نفسك بقا هو انت مش بتحب  برده 
أحمد : وده ايه علاقته يعني 
عمر : يابني لازم تحترم اللي بتحبها دي ف غيابها قبل وجودها وتحافظ عليها .. الحب ده حاجه مقدسه لازم نحترمها 
أحمد : ايه ياعم الرومانسي والله وبقيت بتقول شعر .. أنت سخن يا عمر 
عمر : ياعم انت اللي متبلد الإحساس 
أحمد : ماشي ياعم الحساس 
      ............................................
ونروح عند ريم بعد ما خلصت المدرسه وذاكرت وراحت لرحمه
رحمه : انا عاوزه اقولك علي حاجه 
ريم : خير 
رحمه : عمر بيحبك 
ريم : ما انتي قولتيلي كده قبل كده 
رحمه : دي حاجه تانيه  دي هو اللي قايلي اقولك انه بيحبك واعرف رأيك ايه 
ريم : انتي بتتكلمي جد ولا بتهزري
رحمة : لا بجد طبعا 
ريم : طب والله انا كنت حاسة انك هتقوليلي كدة 
رحمة : طب ايه رأيك موافقة 
ريم : اه موافقة 
رحمة : اشطا 
ريم : بس انا خايفة يكون بيلعب بيا 
رحمة : لا من الناحية دي ماتخافيش عمر محترم وكمان اخته عارفة يعني الموضوع جد 
ريم : تمام
وبعد ما ريم مشت رحمة كلمت عمر علشان تبلغه بالأخبار 
رحمة : الووو
عمر : عملتي ايه 
رحمة : نفسي اكلمك مرة وترد عليا حلو
عمر : ايه يا رحمة هو انتي خطيبتي ماتخلصي 😂
رحمة : قولتلها 
عمر : وقالت ايه 
رحمة : تدفع كام 
عمر : رحمة هشتمك
رحمة : طب خلاص يا سيدي هي موافقة 
عمر : احلفي
رحمة : والله العظيم مش ناقص بقه غير ان سارة تتكلم معاها علشان تطمنها وانت تقولهالها بقه
عمر : ماشي أما اقول لسارة يلا غوري 
رحمة : بقه كدة خلصت مصلحتك وهترميني 
عمر : بت اخلصي مش فايقلك 
رحمة : ماشي يا عموري باي 
عمر : عموري في عينك يا قليلة الأدب 
رحمة : ههههههه
عمر : سلام ياختي
رحمة : سلام
عمر يدخل علي سارة الأوضة : بت
سارة : يخربيتك خضيتني حد يدخل علي حد كدة 
عمر : اتنيلي يعني دخلت عليكي الحمام يعني 😂
سارة : هههههه ماهو ده اللي ناقص 
عمر : طب بصي بقه 
سارة : اشجيني 
عمر : رحمة قالت لريم ووافقت 
سارة : بجد
عمر : اه والله 
سارة : مبروك يا عموري كبرتي يا بيضة وبقيتي بتحبي 
عمر : اخرسي يا سارة كرهتيني فيها بعد بعد الكلمتين دول 
سارة : هههههه طب خلاص 
عمر : انا عايزك بقه تكلميها وتقوليلها برده علشان تطمن 
سارة : ماشي لما تيجي هقعد معاها وهقولها
عمر : هي هتيجي ايمته 
سارة : يوم الثلاثاء 
عمر : هو هيوافق يوم ايه في الشهر 
سارة : بتهيألي 2/5 
عمر : تمام 
وعدي اليوم من غير أي أحداث مهمة واجه اليوم الموعووود 
ياتري هيحصل ايه في اليوم ده
ده اللي هنعرفه الحلقه الجايه 
 توقعاتكم

الحلقة السادسة اضغط هنا

الأحد، 5 نوفمبر 2017

رواية احببت طفلة -الجزء الرابع-

           بسم الله والصلاة على رسول الله

                  رواية احببت طفلة
                      الجزء الرابع
                  

وقفنا الحلقة اللي فاتت لما عمر كان عايز يقول حاجة لسارة 

عمر : عايزك في موضوع ضروري 
سارة : خير يا عمر قلقتني 
عمر : بصراحة كدة انا بحب ريم 
سارة : 😮😮😮
عمر : ايه يا حاجة انتي 
سارة : انت بتتكلم جد ولا بتهزر 
عمر : بتكلم جد طبعا 
سارة : طب وبتحبها من ايمته 
عمر : من أول مرة شوفتها فيها لما كانت عندك في الأوضة وانا فتحت الباب من ساعتها وانا حبيتها 
سارة : طب انت عايز ايه الوقت 
عمر : عايزك تقوليلها انتي اختي ولازم تساعديني 
سارة : بس انا مش هعرف اقولها
عمر : طب والحل ايه الوقت انا هتحرج اروح اقولها كدة وخايف كمان لتحرجني 
سارة : عمر انت متأكد انك بتحبها بجد دي صغيرة 
عمر : طبعا متأكد انا مش عارف انا حبيتها كدة ازاي من ساعة ماشوفتها وهي خطفتني 
سارة : يا سلام يا ولاد عشت وشوفتك يا عمر بتحب 
عمر : اخلصي اقولها ازاي 
سارة : احنا ممكن نقول لرحمة تقولها هي صاحبتها 
عمر : تصدقي فكرة ...خلاص انا هكلم رحمة وهقولها تقولها انا هتصل بيها الوقت 
سارة : استني ياعم الوقت ايه انت عارف احنا الساعة كام وبعدين ماهي جاية بكرة 
عمر : لا مش هعرف استني لبكرة 
سارة : يخربيتك ده انت واقع 
عمر : اوي .... استني هتصل 
رحمة بصوت ناعس : الو 
عمر : ايوة يا رحمة انتي نايمة 
رحمة : خير يا عمر فيه ايه 
عمر : انا بحب ريم 
رحمة : ريم مين 
عمر لا وحياة أمك اصحي كدة معايا ريم صاحبة اسماء أختك 
رحمة : نعم !! انت بتهزر 
عمر : يعني بزمتك انا مصحيك علشان اهزر معاكي في موضوع زي ده 🙄
رحمة : غريبة عمر اللي عمره حتي ما كلم بنت يحب كدة ده احنا نعمل فرح 
عمر : انا عايزك تقوليلها 
رحمة : ماشي هقولها 
عمر : هي ممكن متوافقش ؟
رحمة : مش عارفة والله يا عمر أصل ريم صغيرة اوي وكمان هي مش ليها في الحاجات دي 
عمر : اااااه الله يطمنك ... ده بدل ما تطمنيني تقوليلي كدة 
رحمة : هههههههه والله انا هقولها واشوف 
عمر : ماشي سلام 
رحمة : سلام 
وبعد ما قفلت رحمة 
رحمة لنفسها: ههه والله غريبة بقه عمر يحب وكمان ريم يا سبحان الله يلا أما اكمل نوم بقه 
              .......................................................
ونسيب رحمة نايمة ونروح لبطلنا 
عمر : تفتكري يا سارة هي هتوافق 
سارة : الله أعلم 
عمر : انتو بتعملوا فيا كدة ليه ده بدل ما تقوليلي اه هتوافق 
سارة : الله يعني اضحك عليك وانا اشعرفني انا هي هتوافق ولا لاء 
عمر : ماشي يا سارة 
سارة : طب ايه 
عمر : عايزة ايه 
سارة : كلك نظر يعني انت عارف الساعة كام عاوزة انام 
عمر وهو بيضربها بالمخدة : اتخمدي 
وخرج عمر من الأوضة وراح علي اوضته 
عمر وهو بيكلم نفسه : يارب توافق يارب 
ويروح عمر في النوم 
وتاني يوم يصحي عمر من النوم 
عمر : صباح الخير يا ماما 
الأم : صباح النور يا عمر ايه ملبستش ليه 
عمر : مش رايح الكلية النهاردة 
سارة بذهول : بقه معقول عمر مايروحش الكلية دي القيامة هتقوم يا جدعان 
عمر : اتلمي واخرسي 🤐
الأم : مالك يا عمر انت تعبان 
عمر : لا يا ماما انا تمام بس معنديش حاجة مهمة النهاردة 
الأم : ماشي يا حبيبي انا هقوم اعملك فطار 
عمر : ماشي 
وبعد ما الأم تمشي 
سارة : ايه يا عمر مش هتروح الكلية ليه 
عمر : مستني رحمة 
سارة : للدرجادي يا عمر مستعجل 
عمر : اوي اوي 
سارة : يا عيني ع الحلو لما تبهدله الأيام 😂
عمر : اخرسي 
سارة : 🤐🤐🤐
               ..........................................
نروح عند رحمة 
رحمة : مامااا يا مامااا
الأم : ايه الصوت ده عايزة ايه 
رحمة : انا خارجة النهاردة 
الأم : راحة فين 
رحمة : راحة عند خالتو 
الأم : ايمته 
رحمة : ع العصر كدة 
الأم : ماشي 
نروح عند بطلتنا وهي لسه في المدرسة 
المعلمة : ريم 
ريم : .......
اسماء بتخبط ريم في دراعها : المعلمة بتنده عليكي 
ريم : انا آسفة 
المعلمة : كنتي سرحانة في ايه يا ريم 
ريم : انا آسفة يا معلمة 
المعلمة : ماشي اتفضلي اقعدي وياريت تبقه آخر مرة 
وبعد ما اليوم الدراسي خلص وهما مروحين في الطريق 
اسماء : مالك يا ريم حساك متغيرة دي أول مرة تسرحي في الحصة 
ريم : هه بتقولي حاجة 
اسماء : لا ده الموضوع كبير مالك يابنتي فيه ايه انتي تعبانة 
ريم : لا انا كويسة 
اسماء : اومال مالك سرحانة علطول ليه 
ريم : مفيش بس بفكر في حاجة 
اسماء :ايه اللي واخد عقلك 
ريم : بطلي بقه انا طالعة البيت سلام 
اسماء : سلام 
اسماء لنفسها : اقطع دراعي من هنا اهو ان الموضوع ده فيه عمر ابن خالتي 
وبعد ما طلعت اسماء البيت 
اسماء : انا جييت يا أهل الدار 
رحمة : دايما عاملة قلق ودوشه كدة 
اسماء : مش احسن منك علي الأقل مش بدخل من الباب اقول جعانة 
رحمة : كلبة 😒
اسماء : اومال انتي مغيرة كدة وعلي فين 
رحمة : راحة عند سارة 
اسماء : امممم ماشي ياختي 
رحمة : انا ماشية يا ماما 
الأم : ماشي سلمي علي خالتك 
رحمة : ماشي سلام 
                .............................................
عند ريم في البيت بعد ما طلعت وغيرت هدومها 
ريم لنفسها : مالك يا ريم بتفكري فيه كدة ليه وكمان بتسرحي في الحصة ... فوقي لنفسك ممكن يكون وهم وهو ولا علي باله أصلا انا احسن حاجة اقعد أحفظ قرآن وبعد كدة اذاكر 

نروح عند بطلنا بقه
عمر يفتح الباب لرحمة
عمر : ها عملتي ايه 
رحمة : كويسة يابن خالتي الله يخليك 
عمر : لا سيبك من الكلام ده عملتي ايه مع ريم 
رحمة : يخربيتك هو انا لحقت ده انت مكلمني نص الليل و يادوب صحيت وجيت اهو وبعدين اوعي كدة دخلني الأول 
عمر : ادخلي ياختي بيتك ومطرحك 
رحمة : طبعا بيتي ... اومال انتوا طابخين ايه النهاردة 
عمر : همك علي بطنك كدة 
رحمة : هو فيه احلي من الأكل 😂
عمر : هعملك كل اللي انتي عايزاه
رحمة : الله ماشي 
عمر : بس قبل اي حاجة قوليلي هتعملي ايه مع ريم 
رحمة باستعباط : اومال سارة فين 
عمر : ماتسطعبتيش وقولي 
وتيجي عليهم سارة 
سارة : حبيبتي 
عاملة ايه وحشاني 
وتسلم عليها وتبوسها 
رحمة : وانتي كمان وحشتيني اوي 
عمر : يخربيت شغل البنات ده 😏
سارة ورحمة : وانت مالك 
عمر : اخلصوا قبل أمي ما تيجي هنعمل ايه 
رحمة : بص يا عمر بجد بقه تعالي نقعد كدة هقولك علي حاجة 
عمر : ..........
ياتري رحمة هتقول لعمر ايه ؟
وياتري رحمة هتقدر تساعد عمر ولا لاء 
ده اللي هنعرفه الحلقة الجاية

للحلقة الخامسة اضغط هنا 

رواية احببت طفلة -الجزء الثالث-

        بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله

                     رواية احببت طفلة
                        الجزء الثالث
             

وقفنا الحلقة اللي فاتت لما عمر صحي من النوم علي حلم غريب
عمر : غريبة يعني ان حلمت بابتسامتها وانا اصلا مشوفتهاش الا مرة واحدة ومكنتش بتضحك بس ابتسامتها جميلة زيها ... جري ايه يا عمر انت لحقت تحبها ايمته ياراجل قوم شوف مصلحتك بلاش كلام فاضي
ويقوم عمر من السرير ويلبس ويخرج من اوضته
الأم : صباح الخير يا حبيبي
عمر : صباح الفل يا ست الكل
الأم : اقعد افطر يا عمر قبل ماتنزل
عمر : معلش يا ماما مليش نفس هبقه آكل أي حاجة في الكلية
الأم : ماشي يا عمر
عمر : هي سارة فين
الأم : لسه نايمة
عمر : وبابا فين
الأم : راح الشغل يا حبيبي
عمر : ماشي انا نازل عايزة حاجة
الأم : الأم يا حبيبي عايزة سلامتك خلي بالك من نفسك
عمر : ماشي سلام
                  .................................................
في الجامعة عند عمر
عمر وأصحابه قاعدين في الكافتريا
أحمد : ايه يا عم عمر سرحان في ايه مش عوايدك يعني ده انت كنت بتبقه مركز اكتر من الدكتور
عمر : عادي مش سرحان ولا حاجة
معتز : انا عارف السرحان ده يا عمر انت شكلك كدة وقعت
عمر : وقعت فين
معتز : في الحب يا حنين :*
عمر : حب ايه ياعم بلاش كلام فاضي
أحمد : سيبك منه ياعم ده قفل هو ده يعرف يحب
معتز : طب بصوا مين جاي علينا بمناسبة الحب
مي : صباح الخير يا شباب
معتز وأحمد : صباح النور
مي : ازيك يا عمر
عمر : الحمد لله
مي : لو سمحت يا عمر كان فيه حاجة في المنهج مش فاهماها ممكن تشرحهالي
عمر : تمام ماشي اتفضلي
معتز : طب نقوم احنا بقه ملناش في الدح
عمر : يلا يا فاشل انت وهو
أحمد : سلام
عمر : ها يا ستي وريني كدة
مي : الجزء ده في القانون الجنائي مش فاهماه خالص
عمر : بسيطة اوي ركزي معايا
مي : حاضر
وطول ما عمر كان بيشرح مي كانت سرحانة فيه واتخيلها ريم
عمر : عنيكي حلوة اوي يا ريم
مي : ريم مين يا عمر انا مي
عمر : انا اسف اوي يا مي انا بس مش مركز
مي بدموع : ولا يهمك
وقام عمر عشان يروح البيت وهو ماشي كان سرحان وبيكلم نفسه
عمر : ايه اللي بيحصلي ده انا عمري ما كنت كدة دي طفلة ازاي احبها وازاي لحقت احبها يارب انا مش عارف بقه
ويوصل عمر البيت وأول ما يدخل بيتفاجئ انها موجودة بتاخد الدرس
عمر : سلام عليكم
الأم : عليكم السلام .... جعان يا حبيبي أقوم احضرلك الغدا
عمر : اومال سارة فين
الأم : سارة عند رحمة
عمر : ماشي
وبعد اما ام عمر قامت عمر قعد مع ريم وأسماء
عمر وهو بيبص لريم : ازيك يا اسماء
اسماء : الحمد لله
عمر : وحشتيني يا اسماء
اسماء : متشوفش وحش ياخويا مالك هو انت سخن
عمر بهيام : اوييي
اسماء : طيب ربنا يشفيك
عمر : ده انتي فصيلة يا ساتر
اسماء : اه طبعا كانت اكيد عايزني أقوم مش كدة
ريم : قصدك ايه
عمر : ماتقصدش هي بس اسماء بتحب الاستظراف مانتي عارفاها وبيبص لأسماء بمعني " اصبري بس هوريكي "
الأم : تعالي يا عمر يلا اتغدي
عمر : حاضر جاي .. اتفضلي معايا يا ريم
ريم : احم شكرا
اسماء : يا سلام علي الحنية إلا ماعزمت عليا حتة بورك فرخة
عمر : بس يابت واياكي تمدي إيدك علي الأكل
الأم : يلا يا عمر قبل ما الأكل يبرد
عمر : حاضر جاي اهو ... ريم آخر كلام تعالي كلي معايا
ريم : شكرا
قام عمر وهو ماشي بيكلم نفسه
عمر : ايه البت دي ايه الرد الناشف ده يلا ملهاش في الطيب نصيب
وبعد ماخلص عمر الاكل
الأم : عمر انت خلصت
عمر : اه يا ماما ليه
الأم : طب تعالي يا حبيبي
عمر : خير فيه ايه
الأم : تعالي اشرح لريم كدة الحتة دي
عمر : ماشي فين وريني كدة
تمد ريم ايدها تديله الكتاب وايده تلمس ايدها ويبصوا لبعض وريم ترتبك وأسماء تاخد بالها
عمر : الله عربي ونحو كمان
" نسيت اقولكم ان مامت عمر مدرسة عربي "
نرجع تاني
عمر : وريني مش فاهمة ايه
ريم : دي
عمر : دي سهلة اوي بصي ياستي
وطول ما عمر بيشرح كان بيخطف نظرات لريم وهي كمان كانت بتبصله وأسماء واخدة بالها
بعد ما عمر خلص
عمر : ها فهمتي
ريم : اه فهمت شرحك حلو اوي
عمر بهمس : انتي اللي حلوة
اسماء : ايه مسألتنيش يعني إذا كنت فهمت ولا لاء ولا انت مش مركز معايا
عمر : هو انتي بتفهمي حاجة ده انتي جاموسة
اسماء بخبث : لا فهمت وفهمت اوي كمان
ويقاطعهم دخول سارة
سارة : سلام عليكم ازيك يا ريم
ريم : الحمد لله يا سارة ازيك انتي
سارة : بخير الحمد لله خير يا عمر قاعد هنا ليه وماما فين
عمر : كنت بس بشرحلهم حاجة
سارة : وفهموا علي كدة بقه
اسماء : طبعا أنا بالذات فهمت اصلها واضحة زي الشمس
سارة : هي ايه اللي واضحة
اسماء بخبث : قاعدة النحو
عمر : سيبك منها دي متخلفة أخبار رحمة ايه
سارة : تمام جاية بكرة
عمر : تمام اصلها وحشاني اوي البت دي
ريم بغيرة : يلا يا اسماء نمشي عشان اتأخرت
اسماء : ماشي يلا
وبعد ما مشوا وهما في الطريق
اسماء : ايه رأيك يا ريم في عمر
ريم : قصدك ايه يا اسماء وضحي كلامك
اسماء : مالك اتخضيتي كدة ليه انا قصدي علي شرحه
ريم : اها كويس
اسماء : امممم ماشي
ريم : وصلنا يلا سلام
اسماء : سلام

اسدل الليل ستائره علي ابطالنا وكل واحد فيهم في سريره بيفكر في التاني
عمر : انا ارتحتلها اوي كدة ليه
ريم : عمر ده انا ارتحتله اوي
عمر : شكلها لطيفة وعاقلة برغم انها طفلة
ريم : شكله دمه خفيف برغم انه بيقول عليا طفلة
عمر : انا شكلي حبيتها بجد
ريم : انا شكلي حبيته .. لا يا ريم فوقي لنفسك انتي لسه صغيرة وكمان ممكن أكون واهمة نفسي واعلق نفسي بيه ع الفاضي انا احسن حاجة اني انام
وطفت النور ونامت
عمر : لا مش قادر انام
عمر يقوم ويروح لسارة
عمر يخبط علي اخته
عمر : سارة انتي صاحية
سارة : اه يا عمر تعالي
عمر : عايزك في موضوع ضروري
سارة : خير يا عمر قلقتني
عمر : .........
ياتري عمر عايز سارة ليه
ده اللي هنعرفه الحلقة القادمة

الحلقة الرابعة اضغط هنا


رواية احببت طفلة -الجزء الثانى-

        بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله

                   رواية احببت طفلة 
                      الجزء الثانى

              


                    للجزء الاول اضغط هنا 

يمشي عمر ويفتح باب أوضة أخته فجأة يلاقي ملاك قدامه ويقف متنح
سارة : ايه دخلة المخبرين دي .... ومالك واقف متنح كدة ليه
عمر : هه 😮
أسماء : واضح ان عمر مش معانا
عمر : احم...مكنتش اعرف ان فيه حد معاكي يا سارة
سارة : دي ريم صاحبة أسماء جاية تاخد درس
عمر يمد ايده يسلم علي ريم...تقوم أسماء مسلمة عليه بدالها
أسماء : معلش يا سي عمر أصل ريم بتتحرج تسلم
عمر : ليه يعني دي مجرد طفلة
ريم : انا مش طفلة 😡
عمر : ايه ده انتي بتتكلمي انا كنت مفكرك مبتتكلميش
ريم : 🤨😕😒
سارة : خف شوية يا عمر ع البت دي مش قد هزارك البايخ
عمر : خلاص خارج اهو 😒
سارة : معلش يا ريم أخويا اهبل شوية
ريم : لا عادي مفيش حاجة
وبعد ماخرج عمر قابل أمه في الصالة
عمر : ايه يا ست الحبايب مش بتدي الدرس ليه
الأم : سبحان مغير الأحوال انت مش كنت معترض ع الدرس
عمر : ها آه آه بس يعني عادي دي حريتك يا ماما وانا عاشق للحرية 😂
الأم : لا والله
عمر : ههههههههه
وبعد الدرس ما خلص
عند عمر وسارة
عمر : سارة " بصوت عالي "
سارة : ايه ياعم صوتك عالي كدة ليه طرشتني
عمر : بقولك ايه يا سارة يا قمر انتي
سارة : آه بدام قمر يبقه عايز مصلحة
عمر : طول عمرك ظلماني كدة 😂
سارة : انجز يا خويا وقول عاوز ايه هو انا لسه هعرفك ده انا حفظاك
عمر : احم ايه الكسفة دي ... بقولك هي مين ريم دي
سارة : آه قول كدة بقه هي ايه الحكاية بالظبط 😉
عمر : مفيش حاجة انا بس بسأل اصلها غريبة كدة ومقفلة مع انها طفلة يعني
سارة : والله انا معرفهاش كويس بس علي حسب سمعي فهي بنت محترمة وعاقلة كدة في نفسها
عمر : عاقلة ؟! امال مصاحبة أسماء ليه
سارة : ههههههه مش عارفة والله
عمر: طب قومي اطلعي بره بقه عاوز اذاكر وانتي معطلاني
سارة : 😮😮😮
عمر : هو انتي لسه هتندهشي امشي غوري
ويزقها عمر بره الأوضة ويقفل الباب
سارة : ماشي يا عمر بعد اما تاخد مني اللي انت عايزه بترميني ماشي 😡
             ..................................................
عند ريم وأسماء وهما ماشيين في الشارع
ريم : بس بنت خالتك دي يا اسماء لذيذة اوي انا حبيتها بجد
أسماء : لذيذة !! لذيذة ايه أي هي حتة جبنه 😂
ريم : ياباي علي غلاستك قصدي يعني انها لطيفة
أسماء : هي بس اللي لطيفة 😉
ريم : قصدك ايه
أسماء : عمر
ريم : ماله يعني عمر
أسماء : اصلي يعني شوفت بصة كدة من تحت لتحت
ريم : يا خرابي عليكي يا اسماء انتي بتاخدي بالك كدة من أي حاجة
أسماء : طبعا يا بنتي امال ايه .. ها بقه ايه الحكاية 😉
ريم : حكاية ايه مفيش حاجة انا بس كنت مضايقة منه مش اكتر عشان كان بيقول عليا طفلة
أسماء : بس كدة
ريم : اه بس كدة وامشي بقه احنا وصلنا اهو انا طالعة البيت
أسماء : ما تيجي تقعدي معايا شوية
ريم : والله رحمة وحشاني بس مرة تانية ورايا مذاكرة
أسماء : ماشي ياختي روحي دحي دك نيلة وانتي عاملة زي عمر كدة 😏
ريم : ماشي ياختي سلام
أسماء : سلام
تطلع ريم البيت
ريم : سلام عليكم
ام ريم : عليكم السلام ... عملتي ايه يا ريم في الدرس
ريم : الحمد لله يا ماما الدرس حلو اوي
ام ريم : يعني مدرسة كويسة
ريم : اوي يا ماما
أبو ريم : ربنا يوفقك يابنتي
ريم : يارب يا بابا .. عن اذنكم انا داخلة اذاكر
الأم والأب : اتفضلي
وتدخل ريم الأوضة وتغير هدومها وتقعد عشان تذاكر
ريم وهي بتذاكر تسرح وتفتكر عمر
ريم : ايه عمر ده شكله حلو وكمان شكله دمه خفيف .. تفوق ريم وتقول لنفسها
ريم : ايه اللي انا بفكر فيه ده ذاكري يا ريم ..ال عمر آل ده حتي بيقول عليا طفلة وتبدأ ريم تذاكر
نروح عند عمر بقه في نفس اللحظة
عمر : ريم دي مالها شدتني كدة ليه شكلها برئ اوي ومحترمة .. ملاك
ويبتسم عمر ويقول ملاكي 😍
ويفوق عمر ويقول لنفسه :
ايه يا عمر مالك بتفكر فيها كدة ليه ... اكيد يعني لا اعقل كدة دي مجرد طفلة
ويرجع يذاكر تاني
ويعدي اليوم بدون أي أحداث علي ابطالنا
تاني يوم يصحي عمر علي حلم غريب واستغرب نفسه
ياتري عمر شاف ايه في الحلم ؟
ده اللي هنعرفه الحلقة الجاية
توقعاتكم 😍

الحلقة الثالثة اضغط هنا


رواية احببت طفلة -الجزء الاول-

        بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله

                     رواية  احببت طفلة
                        الجزء الاول


مقدمة.... كنا أربعة - كنا اتنين - كنا واحد - بقينا ولا حاجة
تعريف الشخصيات

عمر : البطل طبعا شاب جامعي عنده 22 سنة آخر سنة في كلية الحقوق مجتهد جدا وكل سنة بيجيب إمتياز ونفسه يبقه وكيل نيابة - طويل،رياضي،قمحي،لون عينيه عسلي،شعره اسود ناعم

سارة : أخت عمر الصغيرة أصغر منه بسنتين عمرها 20 سنة بتحب اخوها جدا وهو كمان بيعشقها بيعتبرها بنته - قصيرة،ممشوقة القوام،بيضاء،لون عينيها عسلي،محجبة

رحمة : ام البطل مدرسة وبتدي دروس خصوصية بس علي قدها  بتحب ولادها جدا وطيبة جدا عندها 42 سنة

محمد : والد البطل،نجار عنده مصنع موبيليا طيب جدا بيحب ولاده اوي عنده 50 سنة

رحمة : بنت خالة البطل متسمية علي اسم خالتها - دلوعة،رفيعة عندها 22 سنة آخر سنة في كلية التجارة،سمراء،عندها غمازات

أسماء : أخت رحمة عندها 14 سنة في تانية اعدادي - رفيعة وسوسة ودمها خفيف كل العيلة بتحبها

أمل : ام رحمة وأسماء ربة منزل عندها 40 سنة

عماد : أبو رحمة - عنده شركة استيراد وتصدير عنده 45

ريم : البطلة "الطفلة التي احببتها " بنوتة مجتهدة وطموحة عندها 14 سنة عاقلة وسابقة سنها بشرتها خمرية،لون عينيها سوداء،قوامها ممشوق ، محجبه

سلوي : ام البطلة ربة منزل وطيبة جدا بس صارمة شوية في تربية أولادها عندها 36 سنة

هدير : أخت البطلة عندها 9 سنين

احمد : والد البطلة صياد عنده 40 سنة

وباقي الأشخاص هنعرفهم في القصة
يلا نبدأ قصتنا ....
الحلقة الاولي

......... : اتفضل اقعد
عمر : شكرا
......... : ها يابطل احكيلي
عمر : ... flash back
..............................................................................................
اشرقت الشمس بأشعتها الذهبية لتعلن عن بداية يوم جديد لربما هو يوم يغير مجري حياة ابطالنا

سارة : تدخل سارة غرفة أحدهم وهي تمشي علي أطراف اصابعها
سارة : عااااا الحق يا عمر الحق "بصويت"
عمر : يهب واقفا مخضوض.. ايه فيه ايه حصل ايه ؟
سارة : هاهاهاها اصحي ياعم احنا بقينا بعد الضهر مش من عادتك تتأخر كدة في النوم
عمر وهو يكتم غيظه : بزمتك ونور عينيك ياشيخة فيه حد يصحي حد كدة هتجيبيلي جلطة في يوم
سارة : هههههههه ايه ياعم بهزر مابتهزرش
عمر : لا ياختي بهزر
وفجأة يشيل عمر سارة ويرزعها في السرير وتبدأ بينهم حرب المخدات
رحمة "ام عمر " : ايه ياولاد انتوا مش هتبطلوا شغل الأطفال ده
سارة : قوليله ياماما بسيبني عاااااا
عمر : خلاص ياختي قومي مش قد الهزار ماتهزريش .. جتك نيلة وانتي اوزعة كدة
سارة : بس متقولش اوزعة 😡
تضحك الأم عليهم وتقول : مش هتكبروا ابدا وانت ياعم ايه الحكاية مش من عادتك تنام كل ده
عمر : معلش يا ماما كنت سهران طول الليل بذاكر انتي عارفة احنا داخلين علي امتحانات الميدتيرم
سارة : ايوة ياعم الدحيح مانت اكيد هتجيب امتياز زي كل سنة
عمر : يخربيت قرك ياشيخة الله أكبر
الأم : بس يا سارة سيبي اخوكي في حاله ربنا يابني يوفقك واشوفك وكيل نيابة قد الدنيا
عمر : يارب يا ماما .... انا جعان
الأم : روحي يا سارة اعملي فطار لاخوكي علشان انا عندي حصة ولازم أحضر ليها
سارة : هو انت علطول جعان كدة وبعدين يا ماما حصة ايه ما تسيبك بقه من الدروس دي دول يادوب مجموعة ولا اتنين وخلاص
الأم : مانتي عارفة يا سارة انا بحب شغلي وكمان مش مهم عندي الفلوس احنا الحمد لله مش محتاجين
سارة : انا عارفة اني مش هخلص انا ماشية
عمر : اعملي الأكل يابت
سارة : اوففف حاضر 😒
وبعد مايفطر عمر
عمر : ماما انا نازل عندي محاضرة واحدة ومش هتاخر مش عايزة حاجة
الأم : شكرا يا حبيبي خلي بالك من نفسك
                  ....................................................
في الجامعة عمر قاعد في الكافتريا في وسط أصحابه
أحمد : شوف ياض المزة اللي هناك دي
معتز : صاروخ بص كدة يا عمر
عمر : ياعم اتقي الله انت وهو انتوا جايين الجامعة تبصوا علي البنات ولا تتعلموا
أحمد ومعتز في نفس واحد : نبص ع البنات طبعا 😂
أحمد : بمناسبة البنات انت ليه ياعمر مبتصاحبش مع ان فيه بنات كتير نفسها تصاحبك
عمر : دول بنات شمال وانتوا عارفين مبدأي انا مش هكلم واحدة غير اما أكون بحبها وشايفها تنفع ام لعيالي
معتز بضحك : طب بص ياعم الرومانسي وشوف مين جاي علينا
عمر : ياباي ع الصبح
مي : ازيك ياعمر

استوووووب
مي : زميلة عمر في الكلية وبتحبه جدا بس حب تملك ..بنت دلوعة جدا وغنية بشرتها بيضة وعنيها سودا وشعرها ذهبي
نرجع تاني بقه

عمر : أهلا يا مي ازيك
مي : بكلمك ع الفيس ياعمر وانت مش بترد عليا ليه
عمر : معلش يا مي انا مش فاضي للفيس والحاجات دي وكمان انا مش برد علي حد والله
مي : بس احنا زمايل يعني المفروض ترد عليا
عمر : معلش يا مي .. لو عندك سؤال في المنهج اتفضلي وانا اساعدك  غير كدة ممكن تمشي عشان مينفعش وقفتك كدة
مي بدموع : ماشي يا عمر انا ماشية
أحمد : ايه ياجدع ده حد يعمل كدة ده انت عيل فقري حد يزعل القمر ده
عمر : ايوة ياعم انا فقري .. انا ماشي سلام اشوفكم بكرة
أحمد ومعتز : سلام
                 ................................................
في منزل عمر
عمر : سلام عليكم
الأم : عليكم السلام
عمر : انتي لسه مخلصتيش يا ماما الدرس
الأم : لا ده لسه هيبدأ
عمر : انا زهقت من موضوع الدروس ده
الأم : معلش يا حبيبي مانت عارف ان انا بحب شغلي ده وبسلي نفسي
عمر : ماشي يا ماما براحتك
ويمشي عمر ويفتح أوضة أخته فجأة يلاقي ............
ياتري عمر شاف ايه في أوضة أخته ؟؟
ده اللي هنعرفه في الحلقات الجاية

الحلقة الثانية اضغط هنا 

الأربعاء، 26 يوليو 2017

مباراة الزمالك و العهد اللبنانى بث مباشر من البطولة العربية

ستقام اليوم مباراة بين نادى الزمالك المصرى ونادى العهد اللبنانى والتى ستقام على استاد برج العرب .
نتمنى حظا سعيدا للفريقين
مشاهدة ممتعة مع البث المباشر من قناة اون سبورت








مشاهدة بث مباشر مباراة الزمالك العهد اللبنانى فوز الزمالك فوز العهد اللبنانى .

الثلاثاء، 25 يوليو 2017

شاهد مباراة الاهلى والوحدة الاماراتى بث مباشر

مباراة النادى الاهلى المصرى و نادى الوحدة الاماراتى
مباراة الثلاثاء انتهت بفوز النادى الاهلى بهدفين مقابل لا شئ .


شاهد مباراة الاهلى فوز الاهلى بمباراة الاهلى والوحدة الاماراتى هزيمة الوحدة الاهلى المصرى الاهلى والزمالك الاهلى اليوم الاهلى الان مباراة اليوم المباراة الان الاهلى الزمالك الاتحاد الوحدة بث مباشر تسجيل .